Stichting Unique - Maakt het verschil in een dierenleven.Een update over een enerverende reis naar Turkije voor het verlenen van hulp aan dieren uit de getroffen gebieden. Bij aankomst op het vliegveld in Adana kon onze contactpersoon Dev_Naz ons niet op komen halen. Hij was druk bezig met de hulpverlening in het zwaar getroffen Hatay. Hulpverlening aan de mensen die nog bedolven lagen onder het puin was zijn eerste prioriteit. Daarnaast heeft hij ook zoveel mogelijk dieren gered.
Om verder te kunnen met het door jullie gedoneerde geld en voedsel hebben wij contact opgenomen met bevriende dierenartsen en zoveel mogelijk verbandmiddelen, medicatie, anesthetica en diervoeding gekocht zoals ook op de Instagram pagina van Stichting Unique is te zien.
Omdat wij geen 4000 kilo voer mee konden nemen, maar slechts 500 kg, willen wij het restant zo snel mogelijk naar Turkije laten vervoeren, dit zal de nodige kosten met zich meebrengen.
Verder proberen we zo veel mogelijk nazorg te bieden, zoals tenten om de geredde dieren op te vangen zodat ze niet gaan zwerven.
Deze materialen worden aangeschaft en na het tonen van de bon/factuur wordt het bedrag vanuit Nederland overgemaakt.
Het was een reis waarin je je grenzen gaat verleggen en mensen leert kennen.
Wij, Songul en Carola, hebben er bewust niet voor gekozen om door te reizen naar Hatay omdat wij daar als niet medisch geschoolden geen toegevoegde waarde hadden en de titel ramptoerist beslist niet willen voeren. We konden via de bevriende dierenartsen meer betekenen.
We houden jullie op de hoogte van de verdere stappen en hopen dat jullie ons blijven bijstaan.
Volg ons op Facebook voor meer updates!