De dierenvoedselbank2021-06-25T20:23:08+02:00

De Dierenvoedselbank

De Dierenvoedselbank is gestart als initiatief door vrijwilligers van Stichting Unique. Stichting Unique is een non-profit organisatie die zich inzet door middel van het uitgeven van diervoedingspakketten zodat dieren bij hun eigenaar/verzorger kunnen blijven.

Huishoudens die een pakket voor hun huisdier(en) ontvangen, zullen iedere 9 maanden getoetst worden. In de periode dat men bij Stichting Unique ingeschreven staat, mag men geen nieuwe huisdieren aanschaffen. Mocht men dit wel doen, dan vervalt het recht op een pakket. Wij zijn van mening dat als iemand zijn huidige huisdier niet de zorg kan bieden die het nodig heeft het onverantwoordelijk is om nieuwe dieren aan te schaffen c.q. in huis te halen. Daarnaast dient men hulp te zoeken om de financiële situatie te verbeteren. Ook hieraan dient men mee te werken, dit is niet vrijblijvend. Wij kunnen voor maximaal 2 huisdieren per huishouden een pakket samenstellen.

De dierenvoedselbank, wat doen we

De Dierenvoedselbank probeert met hulp van vrijwilligers zo veel mogelijk dierenvoeding en dierenbenodigdheden te verzamelen.

Het streven van de Dierenvoedselbank is om iedere maand voor elk dier dat ingeschreven staat, een diervoedingspakket klaar te hebben staan met soms wat extra’s erin zoals een speeltje, snoepje of een kluifje.

We proberen ook zoveel mogelijk bekendheid te geven aan het project, bijvoorbeeld via dierenwinkels en websites, zodat mensen die ons nodig hebben, of zij die giften in natura (voeding en extra’s) of donaties willen geven, ons weten te vinden.

De stichting werkt samen met een aantal leveranciers van dierenvoeding, alsmede dierenwinkels en particulieren. Zij doneren producten aan ons, die zij niet meer gebruiken vanwege verpakkingsschade of verlopen houdbaarheidsdatum. Om verspilling te voorkomen halen wij deze afgeschreven producten op, die bijna altijd nog prima te gebruiken zijn. Uiteraard letten wij zeer goed op de kwaliteit van de te verstrekken producten.

Ga naar de bovenkant