Voedende harige vrienden in Nederland via Stichting Unique

Stichting Unique, de vriendin voor de potige snorharen
In de rustige buurten en bruisende steden van Nederland, waar tulpenvelden zich tot aan de horizon uitstrekken en grachten door historische straten slingeren, bestaat er een verborgen strijd waarmee veel huisdierbezitters te maken hebben. Stel je een smal steegje in Utrecht voor, waar een trouwe hond genaamd Max en een nieuwsgierige kat genaamd Luna verblijven, beide geliefde metgezellen die voor een onvoorziene uitdaging staan.

(meer…)

2024-02-13T13:17:21+01:0021/01/2024|Categorieën: Media, Stichting Unique|Tags: |

De uitslagen van de lente loterij 2023

Hieronder de uitslagen van de ‘Lente Loterij 2023’:

• 899 – 1x fiets APK en een gratis fietsentas (defietsonderdelen.nl)
  • 14 – 1x Hairfashion (cadeaupakket voor haar)
  • 801 – 1x Hairfashion (cadeaupakket voor hem)
  • 49 – 1x Dline Beauty & Hair (wassen, knippen en pofhnen)
  • 547 – 1x Guus Bloemenboetiek (prachtig boeket)
  • 1 – 1x Bakkerij Van den Berg (schnitt)
  • 582 – 1x Bakkerij Van den Berg (schnitt)
  • 304 – 1x Chocking Chocolatiers (cadeaupakket)
  • 93 – 1x Sahan Supermarkt (waardebon EUR 50,00)
  • 331 – 1x Discus De Lier (waardebon  EUR 25,00)
  • 312 – 1x Huma Cupping (waardebon EUR 55,00)
  • 589 – 1x Huma Cupping (waardebon EUR 55,00)
  • 6 – 1x Huma Cupping (waardebon EUR 55,00)
  • 86 – 1x jaar lang gratis kattengrit (Stichting Unique)
  • 317 – 1x Visboertje Koningshoek (waardebon EUR 10,00)
  • 405 – 1x Visboertje Koningshoek (waardebon EUR 10,00)
  • 380 – 1x Visboertje Koningshoek (waardebon EUR 10,00)
  • 826 – 1x Jofel aan de Plas (waardebon EUR 50,00)

De volgende prijzen kun je met je lot zelf ophalen:

• Guus Bloemenboetiek
  • D-line Beauty & Hair
  • Chocking Chocolatiers

De andere prijzen kunnen op op vrijdag 7 juli 2023 worden opgehaald tijdens de afhaaldag, uiteraard bij alle prijzen: neem je winnend lotnummer mee.

2024-02-13T13:17:21+01:0024/06/2023|Categorieën: Media, Voedselbank|Tags: , |

De lente loterij van de Stichting Unique

De lente loterij 2023 draait nog volop en tot en met 15 juni 2023 kun jij nog je loten kopen. Neem daarvoor contact op met Yvonne van Dam of Songül van Brakel via Facebook.

Hieronder het totale overzicht van de te winnen prijzen:

• 1x fiets APK en een gratis fietsentas (defietsonderdelen.nl)
  • 1x Hairfashion (cadeaupakket)
  • 1x Dline Beauty & Hair (wassen, knippen en pofhnen)
  • 1x Guus Bloemenboetiek (prachtig boeket)
  • 1x Bakkerij Van den Berg (schnitt)
  • 1x Chocking Chocolatiers (cadeaupakket)
  • 1x Sahan Supermarkt (waardebon EUR 50,00)
  • 1x Discus De Lier (waardebon  EUR 25,00)
  • 1x Huma Cupping (waardebon EUR 55,00)
  • 1x jaar lang gratis kattengrit (Stichting Unique)
  • 1x Visboertje Koningshoek (waardebon EUR 10,00)
  • Jofel aan de Plas (waardebon EUR 50,00)

De trekking zal live te volgen zijn via onze Facebook pagina, de datum, na 15 juni 2023, van de trekking maken we snel op Facebook bekend!

2024-02-13T13:17:21+01:0004/06/2023|Categorieën: Media, Stichting Unique, Voedselbank|Tags: , , , , |

loterij mei & Doe-Mee-Markt 2023

Op 1 mei 2023 staan we weer op de ‘Doe-Mee-Markt’ met onze eigen kraam waar je o.a. een gratis APK voor je hond of kat en een vachtadvies. Verder is het mogelijk om een nagelknipbeurt voor je huisdiertje voor maar EUR 2,00 (per dier). We verkopen ook plantjes, Turkse hapje en nog meer vele dingen waarbij de opbrengst direct voor de Stichting Unique is. Daarmee kunnen we weer o.a. dierenvoer kopen voor onze maandelijkse uitgifte dag.

Hieronder het totale overzicht van de te winnen prijzen:

• 1x Hairfashion (cadeaupakket)
  • 1x Dline Beauty & Hair (wassen, knippen en pofhnen)
  • 1x Guus Bloemenboetiek (prachtig boeket)
  • 1x Bakkerij Van den Berg (schnitt)
  • 1x Chocking Chocolatiers (cadeaupakket)
  • 1x Sahan Supermarkt (waardebon EUR 50,00)
  • 1x Discus De Lier (waardebon  EUR 25,00)
  • 1x Huma Cupping (waardebon EUR 55,00)
  • 1x jaar lang gratis kattengrit (Stichting Unique)
  • 1x Visboertje Koningshoek (waardebon EUR 10,00)
  • Jofel aan de Plas (waardebon EUR 50,00)

Stichting Unique - Doe Mee Markt 2023 Maassluis

2024-02-13T13:17:21+01:0030/04/2023|Categorieën: Donatie, Maassluis, Media, Stichting Unique, Voedselbank|Tags: |

Stichting Unique ook op de Doe-Mee-Markt 2023 aanwezig

Weet jij al wat je allemaal wilt zien, doen en beleven bij de Doe-Mee-Markt? Er is namelijk van alles, denk aan een workshop braintrainer, een demonstratie linedansen, theaterworkshop, ponyrijden, kids bootcamp en nog veel meer!

In de meivakantie, op maandag 1 mei van 10.00 – 16.00 uur, is er een gezellige Doe-Mee-markt in Theater Koningshof in Maassluis. Op deze dag laten organisaties en instellingen uit Maassluis zichzelf zien met een leuke doe-activiteit, zoals ponyrijden, pannenkoeken eten, schminken, wandelen in de vogelbuurt en nog veel meer. Op de Doe-Mee-markt kun je kennismaken met de vele organisaties en instellingen die Maassluis heeft, op het gebied van cultuur, sport en welzijn. Er valt van alles te ontdekken. De toegang voor bezoekers is gratis. Alle inwoners van Maassluis, jong en oud, zijn van harte welkom.

Maak op actieve wijze kennis met de Maassluise organisaties en ontmoet mede-inwoners! Klik hier voor meer informatie.

Stichting Unique - doe mee markt editie 2023

2024-02-13T13:17:22+01:0019/04/2023|Categorieën: Donatie, Maassluis, Media, Stichting Unique, Voedselbank|Tags: |

Voorzitter Van Brakel: “Het is te erg voor woorden”

Stichting Unique - Maakt het verschil in een dierenleven.Een update over een enerverende reis naar Turkije voor het verlenen van hulp aan dieren uit de getroffen gebieden. Bij aankomst op het vliegveld in Adana kon onze contactpersoon Dev_Naz ons niet op komen halen. Hij was druk bezig met de hulpverlening in het zwaar getroffen Hatay. Hulpverlening aan de mensen die nog bedolven lagen onder het puin was zijn eerste prioriteit. Daarnaast heeft hij ook zoveel mogelijk dieren gered.
Om verder te kunnen met het door jullie gedoneerde geld en voedsel hebben wij contact opgenomen met bevriende dierenartsen en zoveel mogelijk verbandmiddelen, medicatie, anesthetica en diervoeding gekocht zoals ook op de Instagram pagina van Stichting Unique is te zien.
Omdat wij geen 4000 kilo voer mee konden nemen, maar slechts 500 kg, willen wij het restant zo snel mogelijk naar Turkije laten vervoeren, dit zal de nodige kosten met zich meebrengen.
Verder proberen we zo veel mogelijk nazorg te bieden, zoals tenten om de geredde dieren op te vangen zodat ze niet gaan zwerven.
Deze materialen worden aangeschaft en na het tonen van de bon/factuur wordt het bedrag vanuit Nederland overgemaakt.
Het was een reis waarin je je grenzen gaat verleggen en mensen leert kennen.
Wij, Songul en Carola, hebben er bewust niet voor gekozen om door te reizen naar Hatay omdat wij daar als niet medisch geschoolden geen toegevoegde waarde hadden en de titel ramptoerist beslist niet willen voeren. We konden via de bevriende dierenartsen meer betekenen.
We houden jullie op de hoogte van de verdere stappen en hopen dat jullie ons blijven bijstaan.
Volg ons op Facebook voor meer updates!
2024-02-13T13:17:22+01:0024/02/2023|Categorieën: Donatie, Maassluis, Media, Stichting Unique, Voedselbank|Tags: |

Stichting Unique op ‘Hart van Nederland’

Hart van Nederland – Duizenden mensen zijn omgekomen door de aardbevingen in Turkije. Er zijn tientallen acties opgezet om geld en spullen in te zamelen voor slachtoffers en nabestaanden.

Maar, zegt Dierenvoedselbank Maassluis, we vergeten de dieren. Daarom heeft de stichting geld en voer ingezameld voor dieren in Turkije.

Lees en bekijk hier de video reportage.

2024-02-13T13:17:22+01:0017/02/2023|Categorieën: Donatie, Maassluis, Media, Stichting Unique, Voedselbank|Tags: |

Zoektocht Ayşegül koppelt aan Stichting Unique

Na een natuurramp ligt de focus over het algemeen op de humanitaire crisis die daarop volgt. Echter, ook dieren zijn hun natuurlijk leefomgeving kwijt na zo’n ramp. Ayşegül Dönmez vond dan ook dat er wat gedaan moest worden voor de dieren in het getroffen gebied in Turkije en besloot een inzamelingsactie te organiseren. Aan Tannaz en Igmar vertelt ze meer over deze actie.

(meer…)

Steun de dieren in de getroffen gebieden

We zien allemaal de verschrikkelijke beelden uit de getroffen gebieden van deze verschrikkelijke natuurramp. En wij als dierenvoedselbank zien ook heel veel leed bij de huisdieren die ook van slag zijn. Daarom willen we binnen twee weken met geld en dierenvoer richting de rampsituatie. Hoe kun je ons helpen?

Geld

Wil je ons financieel ondersteunen? Dat kan rechtstreeks via:

IBAN: NL37RABO0373957572
Omschrijving: dieren2023

Dierenvoer

En ben je leverancier en kun je pallets leveren met daarop voer voor kat- en hond? Neem dan direct contact op met voorzitter Songül van Brakel via 0647400991.

Let op

Het is heel lief bedoeld, we zijn niet op zoek naar gebruikte dierenspeelgoed, dat krijgen we niet de grens over.

—-

Lees hier meer over ons bezoek aan het rampgebied.

2024-02-13T13:17:22+01:0008/02/2023|Categorieën: Donatie, Inzamelpunt, Maassluis, Media, Stichting Unique, Voedselbank|Tags: |
Ga naar de bovenkant