Beste Hart van Nederland,

Er is momenteel crisis op crisis in Nederland en dit gaat nog ernstiger worden als we de berichten mogen geloven. Echter worden niet alleen mensen getroffen door deze crisis maar ook huisdieren.

Stichting Unique - Hart van NederlandNu kunnen de mensen in Maassluis nog maandelijks terecht bij de Stichting Dierenvoedselbank voor een beperkte hoeveelheid diervoeding, maar hoe lang nog. Nu loopt ook Stichting Dierenvoedselbank Unique vast, geen ondersteuning vanuit de Gemeente Maassluis, donaties van bedrijven worden minder (logisch) ook voor hen wordt het steeds moeilijker.

De vrijwilligers die hier behulpzaam zijn, proberen zoveel mogelijk diervoeder en soms ook donaties binnen te halen. Soms worden er door de clienten spulletjes voor de dieren (tegen een minimaal bedrag) gekocht zodat er weer iets in het potje zit om diervoeder te kopen.

Ook betalen de vrijwilligers de huur van het pandje regelmatig uit eigen zak.

Dit kunnen wij niet heel lang volhouden en als er niet iets verandert vanuit Gemeente en regering dan zullen de deuren van de dierenvoedselbank niet lang meer open zijn en worden de dieren niet meer geholpen en zullen naar alle waarschijnlijkheid aangeboden worden bij het Dierenasiel of nog erger op straat gezet.

Mogelijk kunt u er een item van maken want landelijk gezien zullen wij vast niet de enige zijn.

Voor vragen kunt u contact opnemen met Songul van Brakel, oprichter, tel 0647400991, Yvonne van Dam, vrijwilliger, tel. 0646227037 of Carola van Delden, vrijwilliger, tel 0648949438.